Zov kukavice - Robert Galbrajt

Prva knjiga koju sam pročitala u 2018. godini i ujedno i prva recenzija na blogu je "Zov kukavice" od Roberta Galbrajta. Moram priznati da mi je nedostajalo da pročitam neki novi detektivski roman i rešim neku misteriju.

Na sajmu knjiga sam kupila "Zov kukavice" i najviše me je zainteresovalo što se iza pseudonima Roberta krije moja voljena Dž.K. Rouling. Želeći da napiše knjigu za odrasle a da je ljudi ne porede sa popularnim serijalom o dečku koji je preživeo, smislila je ovo ime. Jedino što više ne vidim poentu pseudonima jer na naslovnici piše da je ona u stvari autor. Možda na prvom izdanju nije pisalo?

Pre čitanja knjige nisam znala šta da očekujem, jer sam nalazila razne komentare, i dobre i loše. Neki kažu da je radnja jako spora i da nije napeta, ali meni se zbog toga i sviđa. Podseća me na romane Agate Kristi i Poaroa koji kroz celu knjigu istražuje i ispituje ljude dok ne složi sve kockice.

Zov kukavice


Radnja se dešava u moderno vreme i u središte priče je detektiv Kormoran Strajk. Na početku romana saznajemo da se njegov ceo život raspada. Upravo je raskinuo sa verenicom i sada je prinuđen da živi u svojoj kancelariji. Dugo nije imao slučaj pa je i u dugovima i ne može da plati ni stanarinu za iznajmljivanje kancelarije. Ali u jednom danu sve se menja. Kormoran dobija novu, jako sposobnu sekretaricu Robin, ali i novog klijenta. Bogatog klijenta koji mu nudi dupli honorar da istraži sumnjivu smrt svoje sestre koju je policija proglasila samoubistvom. Iako u početku ne veruje u drugačiji ishod, novac ga privlači i on kreće sa istraživanjem.


"Mrtvi mogu da govore samo glasovima onih koje su ostavili iza sebe i kroz znakove koje su rasuli za sobom."

Kormoran Strajk


Kormoran kao lik mi je jako zanimljiv. Ne deluje kao oni super pametni detektivi koji odmah znaju ishod slučaja, već isprva deluje kao da nema pojma šta radi. Dok on tako istražuje slučaj i ispituje svedoke i ljude od značaja, deluje tako realno. Kada biste vi otvorili detektivsku agenciju, verujem da bi posao izgledao upravo kao u ovoj knjzi. Dakle nema onih uzbudljivih delova kada on stalno nailazi na neverovatne situacije i opasnosti i samo se pukom srećom izvuče živ. Iako volim knjige Dena Brauna, ova knjiga nije u tom fazonu i to je za mene osveženje.

Na neki način može delovati grupo i neprijateljski. Bivši vojnik sa povredom noge, večito neraspoložen zbog svojih problema. Snalažljiv je i to vidimo kada se pokušava da živi u svojoj kancelariji, tušira se u studentskom centru i krade viljuške iz restorana.  :)


Zov kukavice


Robin Elakot


Pored Kormorana Strajkna, jedan od bitnijih likova je njegova sekretarica Robin. Ona me je još na prvu loptu oduševila. U potrazi je za dobro plaćenim poslom i za to vreme radi kao privremena ispomoć. Od skoro je verena i jako je srećna. Kao sekretarica se pokazala kao jako sposobna, dovitljiva i preduzimljiva. Moja ljubav prema njoj ide dotle da bih volela da budem kao ona. Mada sumnjam da sam toliko prezuzimljiva. :)

Oduvek je želela da radi u ovakvoj agenciji, i sada kada je probala i dopalo joj se, više ne želi plaćeniji posao. Da li je to dobra odluka, nadam se da ćemo videti u sledećem delu. A verujem da jeste. Uvek je bolje raditi ono što volite.  :)

Ne znam šta se na dalje kuva i da li će nešto biti između njih dvoje, ali ja to ne bih volela. Zašto uvek glavni likovi moraju da završe zajedno? 

Ukoliko ste pročitali dosta krimi romana i gledali krimi serije, možda možete da pretpostavite ko je ubica na polovini knjige, iako ništa ne ukazuje na to. Ukoliko pak niste toliko u ovom žanru, uživaćete u efektu iznenađenja.

Jedina stvar koja mi se nije dopala u knizi je česta upotreba psovki. Verujem da je ona time htela da oslika likove, ali to mi nekako ruži knjigu. Ja ni ovako ne psujem, pa me nervira kada to moram da čitam. Uglavnom me to odbije od knjige.  :/


Knjiga  vs. serija 


Po ovoj knjizi je snimljena i serija Strike koja je izašla prošle godine. Za sada sam pogledala samo jednu epizodu (od 3 koje obrađuju ovu knjigu) i mogu reći da nije loša. Pomalo odstupa od knjige ali recimo da nadomešćuje što je knjiga malo spora. 


Knjiga ima i nastavke - "Svilana buba" i "Uspon zla", koje su izdate od strane Evro Book-a, a verujem da će Rober/ J.K. Rowling uskoro izdati i četvrti nastavak pod imenom "Lethal White". Još uvek nije objavljeno kada se to očekuje.

O autoru:

Dž. K. Rouling je serijal o detektivu Kormoranu Strajku pisala pod pseudonimom Robert Galbrajt. Više o njenom životu možete pročitati u postu pod nazivom: J.K. Rowling - žena koje je promenila živote dece širom sveta. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Dečak od stakla - Donato Karizi

Razum i osećajnost - Džejn Ostin

Lovac na duše - Donato Karizi