Book Tag - Harry Potter Spells

U poslednje vreme sam počela mnogo više da gledam book tubere i sve su mi zanimljiviji. Sviđa mi se što mogu da ih slušam i radim još nešto u isto vreme. 

Primetila sam da kad radim samo jednu stvar (iako je to nešto glupo kao skrolovanje Facebook-om ili gledanje serije) da se osećam kao da propuštam ostale stvari. Kad bih mogla da čitam knjigu, gledam seriju, proveram društvene mreže i jedem u isto vreme bilo bi idealno. Za taj poremećaj pažnje krivim brz tempo života i prekomernu upotrebu društvenih mreža. Čak i sada, dok pišem ovaj post, slušam muziku, proveravam Instagram i razmišljam koju sliku da objavim.

Nego da se vratimo na ovaj zanimljiv Book Tag Inspirisan Hari Poterom. U poslednjih par dana naizmenično gledam Anju sa Book Tube-a Žitna Venera i Aleksandru sa Books and Lilies i obe su uradile ovaj Book Tag. Možete pogledati i njihove odgovore.  :) 

Sva pitanja se zovu po nekoj čini iz Hari Potera ali odgovori nemaju veze sa ovim serijalom.

1. Expecto Patronum (lepo sećanje na knjigu iz detinjstva)

U osnovnoj školi sam jako volela da odem do školske biblioteke, razgledam knjige i izaberem šta mi se dopada. Neretko sam dobijala preporuke i od bibliotekarke. Čak sam imala i omiljenju bibliotekarku. Tada sam čitala o piratima pa se sećam knjige "Mali pirat" od Ante Staničića i o indijancima i knjige "Blago u Srebrnom jezeru" od Karla Maja. Uvek sam više volela uzbudljive i avanturističke knjige pre nego neke tipično ženske i ljubavne.

Karl Maj


2. Expelliarmus (knjiga koja te je iznenadila)

Knjiga koja me je iznenadila je "Zarobljeni snovi" od Marine Nemat. Mislila sam da je to još jedna šablonska knjiga o ženama u muslimanskom svetu. Ali prevarila sam se. Knjige je autobiografija autorke i predstavlja njen život u ratom zahvaćenom Teheranu. Politička situacija u Iranu je zahvatila i nju, bila za zatočena u političkom zatvoru Evin i nekim čudum se spasila. Priča je jako potresna, i još je strašnija kad shvatite da je istinita i da je ova žena stvarno sve to preživela i pisala o tome. Preporuka ukoliko volite istinite priče.

Anegdota

Jedna anegdota vezana za ovu knjigu je što je imam već nekoliko godina i što sam sve to vreme njen naslov čitala "Zaboravljeni snovi". Naslov mi se nije baš uklapao u priču ali sam mislila da su je naši tako preveli, sve dok skoro na instagramu nisam videla ovu knjigu i naslov "Zarobljeni snovi". To je bilo otkriće godine, a ja i dan danas ne znam kako sam pogrešno čitala ovaj naslov. 

3. Prior Incantato (poslednja knjiga koju si pročitao/la)

Od kako sam sa sajma knjiga donela tuce knjiga o Šerloku Holmsu, i kako su kratke počela sam da ih gutam. Poslednju sam pročitala "Znak četvorice". To je druga knjiga iz serijala, mada ih ja čitam preko reda. Ove knjige čitam u pauzi od čitanja. Kada se uželim ove detektivske atmosfere, ja pročitam jednu knjižicu. 

4. Alohamora  (knjiga koja te je uvela u žanr koji nisi čitalo/la)

Mislim da je to bila "Ledi Rivers" od Filipe Gregori. U tom nekom periodu sam odgledala seriju "The Tudors" i paralelno gledala dokumentarne BBC-ijeve emisije o periodu Rata ruža i Tjudorovima i jako sam se zainteresovala za taj period. Zatim sam slučajno videla ove knjige u Laguni i ime pisca mi je bilo poznato. Kada sam najzad shvatila da je Filipa ustvari istoričar koji priča o tom periodu u ovim dokumentarnim emisijama kupila sam prvi deo serija o rodbinskim ratovima i čvrsto sam rešena da sakupim ceo serijal.


Ratovi ruza i Tjudorovi


5. Riddikulus (smešna knjiga koju si pročitao/la)


Na ovo pitanje mi je uvek teško da odgovorim. Da li se računaju zbirke viceva? Mada ni za njih ne mogu da kažem da su mi bile smešne. :) 

6. Sonorus (knjiga za koju svi moraju da znaju/pročitaju)

Kakav bi ovo Hari Poter Tag bio kada se u njemu ne bi našao ovaj serijal. :D Čvrsto stojim pri tome da Hari Potera svi moraju da pročitaju. Bar jednom! Mislim da današnje generacije dece ne čitaju toliko ovaj serijal, što je i normalno na neki način jer su sada aktuelne neke nove knjige. Tako da preporučujem im da se upoznaju sa magičnim svetom čarobnjaka i veštica. Takođe ako se ja pitam, Hari Poter bi ušao u školsku lektiru.

7. Obliviate (knjiga ili spojler za koju bi voleo/la da zaboraviš da si pričitao/la)

Ne sećam se da mi je neki spojler upropastio čitanje jer ih ja i sama tražim. Da, ja sam od te vrste ljudi. Spojleri mi ništa ne mogu. :) Možda najgora knjiga koju sam pročitala i volela bih da je zaboravim je "Nevini svet" od japanskog pisca Sakurai Ami-a. Knjiga je toliko tmurna, nastrana i po mom mišljenju užasna da nemam reči. Potražite je ako mi ne verujete. :/

8. Imperio (knjiga koju si morala da pročitaš za školu)

Jao, lektire i ja...  :/ Iako jako volim da čitam, lektire mi nikada nisu bile omiljeno štivo. Nisam volela to da mi neko određuje šta ću i kada da čitam. Pa onda da tražim neke skrivene poruke i simbole i analiziram delo. Ako nešto svojevoljno pročitam, možemo da analiziramo. :) 


Endi Vir


9. Crucio (knjiga koju je bilo bolno čitati)

Rekla bih već pomenuti "Nevini svet", ali da se ne bih ponavljala, recimo "Marsovac" od Endija Vira. Ovu knjigu sam počela letos i nikada je nisam završila....nadam se da hoću nekada. Jedan dan sam polagala ispit iz Termodinamike na fakultetu i pala sam ga. A desilo se da sam tog dana putovala negde i ponela sam Marsovca da čitam u autobusu. Sada, da li zbog ispita koji sam pala, ali ja stvarno nisam mogla da čitam o hemiji i procesima proizvodnje vode i vazduha i sl. A sve se nekako ponavljalo, i on je stalno računao nešto i ja sam samo zatvorila knjigu i nikada je više nisam otvorila. Možda sada, kada sam položila taj ispit, "Marsovac" mi bolje legne.

10. Avada Kedavra (knjiga koja bi mogla da vas ubije)

Ako gledamo bukvalno, i u fizičkom smislu, onda enciklopedija "Hiljadu zašto, hiljadu zato". Ogromna je i teška i odradila bi posao. :) Verujem da je većina vas ima ili bar zna kako izgleda ta ogromna crvena knjiga. 


Kako vam se sviđa ovaj Book Tag?

Kako biste vi odgovorili na ova pitanja?  Idealna prilika da mi preporučite neke knjige koje bi se uklapale u ova pitanja.  Posebno bih volela neku preporuku za neku smešnu knjigu. To mi je bilo najteže da odgovorim. :)  Neću nikoga da tagujem, ali budite slobodni da odgovorite na pitanja! :D 

Jedva čekam da čujem vaše odgovore...  :) 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Dečak od stakla - Donato Karizi

Razum i osećajnost - Džejn Ostin

Lovac na duše - Donato Karizi