The Servant Boy - Reesha Goral

"The Servant Boy" je prva knjiga na engleskom jeziku koju sam pročitala do kraja. Takođe je i prva koju sam pročitala u PDF-u. Znate da više volim prave knjige.  :)  I ono što je najzanimljivije je što je ovo moja prva saradnja sa nekim od kako imam blog. Jeeej.

Pre par meseci me je kontaktirala Reesha Goral, autorka romana "The Servant Boy", i ponudila da mi pošalje knjigu u PDF-u u zamenu za moje iskreno mišljenje. I naravno da sam prihvatila. U početku nisam znala šta da očekujem od knjige jer nisam čula ništa o autoru ili knjizi, ali su me opis i komentari na GoodReads-u zainteresovali. I ispostavilo se da je knjiga jako dobra. Priča je mešavina misterije, fantazije i avanture sa dodatkom romantike.

Radnja knjige se dešava u Saidpuru, Pakistanu i prati život mladića Zayna koji radi za bogatašku porodicu. Kada je otac izbacio njega i njegovu majku iz kuće zbog nekog banalnog razloga ali bitnog u tom indijskom/pakistanskom društvu jedan čovek im je pomogao i dao im da žive u pomoćnoj kući u dvorištu vile a oni da rade za njega. U detinjstu je sve bilo lako i on se kao dete igrao sa gazdinom ćerkom Asiyom i njenim drugaricama jer za njih nije bilo podele na bogate i siromašne. Bili su samo deca željna igre. Kasnije kada su odrasli društveni status je postao izraženiji, on je za Asiyu postao samo sluga i poznanik iz detinjstva, dok je on bio opsesivno zaljubljen u nju. Pored Zayna i Asiye, u priči se pojavljuje Zaynov drug Assad i Asiyina drugarica Gapoori, Zaynova majka i ostali sporedni likovi.

Reesha Goral
http://reeshagoral.com/wp-content/uploads/2016/11/Devices.png


Paralelno sa tom, da kažem, ljubavnom pričom se događa i velika epidemija u selu. Niko ne zna šta je uzrok a ljudi umiru svakodnevno i svakodnevno se iščitavaju imena stradalih.

Još od detinjstva Zayne je želeo da budeo poštovan u zajednici i da ne bude tretiran kao sluga što je i bio. Voleo je Asiyu, ali je zbog društvenih barijera mogao samo da je gleda i da bude ljubomoran na osobu koja će je oženiti. Ono što se meni čini malo jezivo u priči je što je Zayne, dok je radio neke radove u kući, napravio kao tajni prolaz do Asiyine sobe i povremeno dolazio da je posmatra. Kasnije će taj prolaz poslužiti i drugačije, ali svakako mislim da je jeziva ta njegova opsesija prema njoj.

Pored ove ljubavi-opsesije, Zayne je bio vredan i radan mladić koji je svojim talentom i radom uspeo da od sluge postane suvlasnik kompanije nameštaja. Sviđa mi se kako je uspeo da svojim trudom uspe i mislim da je Reesha poslala jako lepo poruku svim čitateljima da rade i da će uspeh već doći. Jako je teško uspeti bilo gde a posebno u Pakistanu gde je jaz između bogatih i siromašnih jako veliki. Sada tu dolazimo do jednog detalja koji mi bode oči. Zayne je bio momak koji je živeo sa majkom u dve sobe, u siromaštvu i bedi, koji je radio za bogate i nije mogao sebi da priušti uvek ni hranu ni odeću. A onda je dobio ponudu da pravi nameštaj po meri od Asiyine drugarice Gapoori i njene porodice.

Od prve plate, koja je bila 7.6 miliona rupija, je mogao sebi da kupi kuću a ne samo odeću šivenu po meri, različite stvari za kuću i tri mobilna telefona. Zašto je kupio tri mobilna telefona i dalje ne mogu da shvatim jer ih nikome nije poklonio niti ih je sve koristio. Kompanija je dobro poslovala i plata je bile velika i on je tako za manje od godinu dana uspeo da sagradi vilu u mermeru sa 14 spavaćih soba. Prosto neverovatno. Prava naučna fantastika. :)


The Servant Boy - Libromanija


Knjiga sadrži elemente fantazije protkane kroz legendu o sireni koja uzima nevine živote stanovnika Saidpura. Ukoliko volite ovakve knjige preporučujem da pročitate "The Servant Boy" jer je knjiga drugačija i verujem da vam kraj neće biti ni na kraj pameti.

Priča oslikava savršenu sliku siromaštva, nesuđene ljubavi izazvene socijalnim razlikama, pravo prijateljstvo i neizvesnost života. Takođe je jako zamiljiva upotreba Urdu reči koje nam još više približavaju ovu kulturu.

Knjiga mi se jako dopala i dala sam joj 4 zvezdica na GoodReads-u samo zbog tih sitnih nelogičnosti koje su me nervirale u toku čitanja. Sviđa mi se i ljubavna priča i to sa kime je Zayne na kraju završio. Pogađate, nije sa Asiyom.

Mislim da ova knjiga ne može da se kupi kod nas (još uvek) ali možete da je naručite preko Amazona.




O autoru:
Reesha Goral je odrasla u Severnoj Karolini, gde ja i završila studije. Jedne noći kada je spremala ispit počela da je da piše knjigu ''The Servant Boy'' i nakon dve i po godine i završila. Ovo je njena prva knjiga i objavljena je prvo u Turskoj a zatim i u Americi decembra 2016.. 

Коментари

Популарни постови са овог блога

Dečak od stakla - Donato Karizi

Razum i osećajnost - Džejn Ostin

Lovac na duše - Donato Karizi