Utisci sa prvog Festivala fantastike "TolkiNiš 2018" u Nišu



Prvi Festival Fanstastike "TolkiNiš" održan je ovog vikenda u Niškom Kulturnom Centru u Nišu.

Festival je organizovalo udruženje "Ordo Draconish" iz Niša u cilju popularizacije fantastike i okupljanja ljubitelja svih podžanrova fastastike. 

Festival je trajao dva dana i agendu možete videti na priloženim slikama, koje su preuzete sa stranice Festival Fantastike "TolkiNiš 2018".

Festival je obilovao različitim sadržajima, kako za decu, tako i za odrasle. Od različitih kreativnih radionica, tribina i razgovora o motivima iz knjiga, predstavljanja domaćih autora do filma na kraju dana. 

U NKC-u su bili štandovi gde ste mogli da kupite knjige ali i različite fandom stvarčice. Bilo je dosta nakita sa motivima iz sveta Tolkina, Hari Potera, Igre Prestola, Death Note-a i mnogih  drugih.




Ja sam, nažalost, prisustvoala samo drugom danu, ali sam uživala u sadržaju. 

Prisustvovla sam Maloj stripskoj radionici Vladimira Vesovića i radionici filmske maske Miroslava Lakobrija. 




Filmska maska mi je bila zanimljivija. Jako je zanimljivo kako su uspeli verno da naprave masku Belog hodača iz GoT-a ili žene zmije. Ova radionica je trajala tokom celog dana i na kraju smo imali potpuno opremljenog Noćnog kralja, koji je bio jako uviđajan i nije me pretvorio u Belog hodača dok se slikao sa mnom. :D 

Sledeće čemu sam prisustvovala je bio razgovor o knjizi s Danijelom Jovanovićem, autorom Severne Kapije

Roman "Severna Kapija - Duhovi prošlosti" sam pročitala u dahu i prosto sam morala da odem i po drugi deo "Severna Kapija - duhovi u tami". 

Upoznavanje Danijela je bilo jako lepo iskustvo i prilika da i uživo pohvalim ovu divnu knjigu.  Saznala sam više o njemu i procesu pisanja i izdavanja knjige i moram reći da je Danijel jako fin i kulturan mladi pisac sa blistavom karijerom. Želim mu puno uspeha u promociji i prodaji knjige. Ja znam da sada, kada pročitam i drugi deo koji sam nabavila, da ću jedva čekati sledeći koji se očekuje na jesen.





Sledeće čemu sam prisustvovala bila je promocija knjige "Vesela veštica Nika", niške autorke Lele Stojanović. Na promociju sam dovela i bratanice od 8 i 5 godina jer je knjiga za njihov uzrast. Poseban detalj na promociji je bila devojčica obučena kao veštica, koja je knjigu pročitala i došla da upozna Lelu

Upravo ta devojčica koja je predstavljala dobru vešticu Niku iz knjige, je i privukla pažnju najmlađe bratanice koja je prišla i učestvovla u razgovoru o knjizi, iz publike. Ali onda je poželela da se nađe i na bini, pa je u delu za pitanja pitala da izrecituje nešto. Dozvoljeno joj je i tako e izrecitovala "Žaba čita novine" i dobila aplauz. Šta da vam kažem, nije na tetku uopšte. :D 

Do sada nisam čula za ovu knjigu i autorku, ali nakon promocije želeim da je pročitam. Nema veze što je za decu  od 7-9 godina. Lela je jako prijatna i pozitivna osoba. Delim sa njom mišljenje da nema potrebe da se nerviramo oko stvari koje ne možemo da promenimo. Ugledajmo se radije na veselu vešticu Niku!



Nakon male i vesele veštice, na red je došla je "velika" i takođe vesela veštica Snežana sa bloga "BookWitch"

Snežana nas je sa Darkom Stankovićem provozala Hogvorts Ekspresom. Pričalo se o Hogvortsu, kućama i njihovim osnivačima, Voldemortovoj životnoj priči i još mnogo toga zanimljivom. Sala je bila prepuna. Verujem da je razgovor o najpopularnijem dečaku na svetu privukao dosta ljudi/dece. 

Pored priče o Harijevom svetu, Snežana je bila i jedan od organizatora ovog festivala i član udruženja "Ordo Draconish". Hvala njoj i ostalim organizatorima što su omogućili da i Niš dobije jedan zanimljiv događaj posvećen ljubiteljima čitanja i fantastike. Sada smo i mi dobili događaj sličan Potermaniji. (Na koji nažalost nisam mogla da odem).  

Sve u svemu, festival "TolkiNiš" je odlično prošao. Verujem da su organizatori umorni i da i dalje sređuju utiske, a ja imam samo reči hvale. Sve je bilo lepo organizovano, i verujem da će, nakon ovog prvog iskustva, sledeće godine biti još bolje. 

Iako nisam bila prvog dana, verujem da je i on prošao super. 







Na prvom Festivalu fantastike "TolkiNiš" sam se super provela. Upoznala autore divnih knjiga, blogerku koju čitam već duže vreme, slikala se sa mitskim bićima (bila je vila ali slika sa njom nije lepo ispala). Jedino nisam upoznala autora Miloša Petkovića. Ali biće toga sledeće godine. Prvo da pročitam neku njegovo knjigu, o kojima sam čula lepe stvari od Snežane Book Witch. :) 








Коментари

Популарни постови са овог блога

Dečak od stakla - Donato Karizi

Lovac na duše - Donato Karizi

Razum i osećajnost - Džejn Ostin