Istinski vernik - Nikolas Sparks

Priča koja počinje kao misterija a završava se kao ljubavni roman. Lepa priča, mada je kraj netipičan za Sparksa.

Priča prati Džeremija Marša - novinara koji piše istraživačke članke za naučni časopis i razotkriva natprirodne pojave. Kada ga jedna takva priča dovede u malo mesto Bun Krik u Severnoj Karolini, pored rešenja zagonetke pronaći će i nešto mnogo više. 

Nakon što dobije pismo da se na groblju u Bun Kriku pojavljuje misteriozna svetlost, kao i da su to možda duhovi, Džeremi polazi na put spreman da i ovoga puta dokaže logično i naučno rešenje. Kako bi istražio istoriju mesta i groblja provodi dosta vremena u gradskoj biblioteci i tu upoznaje bibliotekarku Leksi. Sasvim drugačija od žena u Njujorku, ova južnjakinja ga svojom iskrenošću sve više privlači i on ne prestaje da misli na nju. Kako je Leksi već bila povređena od strane stranaca koji su dolazili u njen gradić, odupire se udvaranjima. Ali ne zadugo, jer uskoro shvata da razmišlja o Džeremiju češće nego što je voljna da prizna sebi. 


Istinski vernik - Nikolas Sparks




Iako sam na početku znala da je ovo prvenstveno ljubavni roman, nekako sam više očekivala od ove misterije sa svetlima na groblju. Nekako priča kao da se neprestano smenjuje - te je radnja vrti oko groblja, te oko Leksi i Džeremija, pa opet oko groblja i svetla, pa romantika i tako do kraja. Čini mi se kao da su na kraju autor zbrzao rešenje misterije u jednom pasusu da bi mogao da se posveti ljubavnoj priči. Ne mogu reći da ga krivim zbog toga jer sam i ja jedva čekala da se razvije romansa, samo sam eto više očekivala i od misterije. Možda zbog toga što sam u poslednje vreme pročitala stvarno dobre trilere i misterije pa sam navikla dn bolju priču i razrešenje. 

Možda je to ono kao u triler romanima što se romantika tek provlači povremeno dok je ovde to obrnuto. Jako sam strepela zbog kraja jer nekako imam utisak da u Sparksovim romanima uvek ima tužnih krajeva, ali moram da kažem da mi se kraj dopao i da jedva čekam da pročitam nastavak "Na prvi pogled". Možda je tu caka, pa drugi deo neće završiti srećno i bajkovito. Videćemo... Nadam se da mi pisac neće srušiti sneška.

Istinski vernik i Na prvi pogled - Nikolas Sparks


Ono što mi se u knjizi dopalo je Leksi kao lik. Tradicionalna bibliotekarka koja ljubav zamišlja kao romantičnu priču i porodičan život u malom gradu. Draže joj je da ostane u poznatoj sredini gde je odrasla i gde zna sve meštane, nego li da zamišlja budućnost u velikom gradu kakav je Njujork. Ima tu svoju viziju života od koje ne odustaje, ali onda upoznaje Džeremija. Kod njega mi se dopada način na koji voli Leksi i da zbog ljubavi koja se desila niodkuda i na brzinu napusti sve jer oseća da će biti srećan sa njom. Sva logika koja ga je vodila u životu i hladno rasuđivanje pada u vodu zbog prilike da bude srećan, da voli i bude voljen kao nikada do sada.

Da li ljubav na prvi pogled postoji i da li vredi žrtvovati sve zbog ljubavi? Da li možemo imati sve i biti srećni ili uvek jedna strana mora da pristane na kompromise i žrtve? Da li smo spremni da zbog ljubavi napustimo sve što poznajemo i što je je bio naš život do trenutka odluke? Da li je vredno toga? Sva ova pitanja muče glavne junake ali i svakog od nas.
Ovo je priča koja istražuje najveću od svih tajni - tajnu srca. Bitni su vera i nada u ljubav. Vera da će sve biti u redu ako volimo i ako smo voljeni. Svi smo mi istinski vernici jer svi verujemo i moramo da verujemo u ljubav, jer bez nje nemamo ništa. A šta je život bez ljubavi?

Nikolas Sparsk je dao svoju definiciju života i ljubavi:
"Život je da imaš dovoljno vremena za nekog, za duge šetnje dok se držite za ruke, tihi razgovor dok posmatrate kako sunce polako zalazi. Možda to nije veličanstveno, ali je upravo to bilo najbolje što život može da ponudi. Kako kaže ona stara izreka? Ko je još, ležeći na samrtničkoj postelji, poželeo da je više u životu radio? Ili provodio manje vremena uživajući u tihim letnjim večerima? Ili provodio manje vremena s porodicom?"
A šta je za vas ljubav i da li je život bez ljubavi život koji želite za sebe? Da li ste spremni sve žrtvovati? Znaćete kada dođe vreme za tu odluku...

Коментари

Популарни постови са овог блога

Dečak od stakla - Donato Karizi

Razum i osećajnost - Džejn Ostin

Lovac na duše - Donato Karizi